در این بخش، گفتارهایی منتشر می‌شود که هدف آن بررسی، پژوهش و ژرف نگری در مبحث ایمیل سرور است. مباحث پیش رو به کوشش کارشناسان پردیس میل با رویکرد آموزشی است که محقق از یافته ها و نتایج پروژه‌های انجام گرفته می‌باشد.

تغییر رمز عبور کاربران در کنسول EAC اکسچنج

پیکربندی و تغییر رمز عبور یکی از وظایف مهم در ایمن سازی محیط IT می باشد، در بعضی مواقع کاربران رمز عبور خود را فراموش کرده یا شاید رمز عبور به اندازه کافی قوی یا Complex نباشد یا رمز های عبور هر ماه عوض می شود، بنابراین کاربران باید یتوانند رمز عبور خود را عوض نمایند، کاربران به راحتی می توانند رمز عبور خود را از طریق صفحه تنظیمات OWA تغییر دهند و همچنین یک Admin قادر به تغییر رمز عبور کاربران از طریق کنسول EAC  می باشد.

در این مقاله همراه با مهندس عطایی نحوه راه اندازی Reset Password درکنسول EAC را بررسی خواهیم کرد.

شرکت پردیس میل مجری راه اندازی و پشتیبانی ایمیل سرور

 

در ایمیل سرور اکسچنج تغییر رمز عبور توسط خود کاربر از طریق Outlook Web Access یا توسط ادمین در EAC  امکان پذیر است، تغییر رمز در OWA خیلی آسان است، ولی اگر بخواهید در کنسول EAC رمز عبور یک کاربر خاص را عوض کنید ممکن است گزینه Reset Password را در کنسول مدیریتی مشاهده نکنید.

تغییر رمز عبور

 

به صورت پیش فرض موقع نصب اکسچنج کاربر Administrator دسترسی تغییر رمز عبور کاربران را دارا نمی باشد، بنابراین باید به صورت دستی این سطح دسترسی به کاربر Administrator داده شود، کنسول EAC را باز کرده و با اکانت Administrator لاگین کنید سپس به پنل Permission ها و سپس به ثب Admin roles بروید، شما اکنون قادر به دیدن Role های پیش فرض هستید.

Role-Exchange

گروه Organization Management تقریبا شامل همه رول ها می باشد به جز ویژگی Reset Password، به صورت پیش فرض تنها کاربر Administrator عوض این گروه می باشد بنابراین شما باید رول Reset Password   به گروه Organization Management  اضافه نمایید، اگر بر روی گروه Organization Management کلیک کنید، صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد:

 organization-in-exchange

 در صفحه بالا بر روی گزینه Add در بخش Roles کلیک کنید، یک صفحه جدید که شامل تمامی Role ها می باشد به شما نمایش داده خواهد شد.

 

Reset Password Role  را انتخاب، در پنل سمت راست شما می توانید توضیحات مربوط به این رول را بببینید، بر روی دکمه Add کلیک کنید تا Role  اضافه شود و سپس روی Ok کلیک کنید، اگر عملیات با موفقیت انجام شد پاراگراف بعدی را دنبال کنید، اما اگر خطای

You don’t have access to create, change, or remove the “Reset Password-Organization Management” management role assignment. You must be assigned a delegating role assignment to the management role or its parent in the hierarchy without a scope restriction

را دریافت کردید باید از طریق Exchange Management Shell  رول RBAC را مجددا نصب کنید، بعد از اجرا کردن Command یک بار دیگر از کنسول EMS خارج و دوباره لاگین کنید و رول Reset Password  را اضافه نمایید.

 

PS] C:\Windows\system32> Add-pssnapin microsoft]

PS] C:\Windows\system32> Install-CannedRbacRoles]

PS] C:\Windows\system32> Install-CannedRbacRoleAssignments]

پنجره تنظیمات میل باکس را با دوبار کلیک بر روی میل باکس باز کنید، اکنون در تب General گزینه Reset Password را مشاهده خواهید کرد، اکنون قادر به تغییر رمز عبور هر کاربری از طریق کنسول EAC می باشید.

 

 

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد مدیریت پردیس میل محفوظ می‌باشد.